hanifadhlinaabdulrahman@gmail.com


16 June, 2017

Giveaway Mengejar Lailatul Qadar



Jom kengkawan ... Sape-sape yang belom join, meh ler meramaikan dan memeriahkan suasana ... Klik banner kat atas jika berminat untuk turut serta ...

Tarikh Tamat :
24 Jun 2017

Jangan lupa jalan-jalan kat Kisah Hidup Ku & Join segmen kat Jom Bercontest
Mari kengkawan semua dengan berbaki 10 malam terakhir di bulan Ramadhan, mari kita baca dan hayati poster di bawah ....
Image result for poster lailatul qadar

Hubungan Lailatul Qadar dan Nuzul Al-Quran

Lailatul Qadar pula ialah suatu malam pada bulan Ramadhan yang begitu istimewa sekali fadilatnya. Malam al-Qadar adalah suatu malam yang biasanya berlaku pada 10 akhir Ramadhan dan amalan pada malam itu lebih baik baik dari 1000 bulan.
Apakah kaitannya malam al-Qadar dengan nuzul al-Quran? Sebenarnya al-Quran dan malam Lailatulqadar mempunyai hubungan yang rapat antara satu sama lain sebagaimana yang diterangkan di dalam kitab Allah dan hadis Rasulullah SAW di antaranya firman Allah  SWT


Maksudnya: Sesungguhnya Kami telah menurunkan (Al-Quran) ini pada Malam Lailatul-Qadar, Dan apa jalannya engkau dapat mengetahui apa dia kebesaran Malam Lailatul-Qadar itu? Malam Lailatul-Qadar lebih baik daripada seribu bulan. Pada Malam itu, turun malaikat dan Jibril dengan izin Tuhan mereka, kerana membawa segala perkara (yang ditakdirkan berlakunya pada tahun yang berikut); Sejahteralah Malam (yang berkat) itu hingga terbit fajar! (al-Qadar:1-5)

2 comments:

Labels

#bookcafe (3) #mycybersale2016 (1) #Review (8) #tollyjoyxazlindagiveaway (1) 8share (27) Aku (16) Bloglist (95) Blogwalking (7) Contest (174) Danial (6) Fatiha (21) Giveaway (894) Hadiah (3) Iklan (23) Info (17) KakiKomen (36) Kuiz (2) Lazada (1) Luahan (8) Luqman (3) Menang (21) Segmen (405) SGShop (1)